چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 7 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
صنعت و دانشگاه سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۴:۴۴:۰۳

مقاله کارشناس مدیریت خدمات فنی ملی حفاری برتر شناخته شد
ایران دریلینگ: در سومین همایش و نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی در تهران، مقاله یکی از کارشناسان مدیریت خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران به عنوان یکی از سه مقاله برتر انتخاب و لوح تقدیر دریافت کرد. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران این همایش با حضور شماری از مدیران و متخصصان ارشد شرکت‌های بزرگ نفتی، روسا و اساتید چند دانشگاه معتبر جهان و جمعی از دانشجویان اواخر آذرماه در مرکز همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

مهندس علی غلامی سرپرست واحد تعمیرات الکترونیک و ابزار دقیق مدیریت خدمات فنی شرکت در این‌باره توضیح داد: مقاله ارائه شده وی با موضوع « بهره‌گیری بهینه از سیستم‌های ذخیره‌ساز انرژی در تامین ظرفیت و حذف هارمونیک‌ها و ایجاد تعادل در سامانه برق دستگاه‌های حفاری چاه‌های نفت » در میان 400 مقاله طرح شده در این همایش به عنوان یکی از سه مقاله برتر شناخته شد. وی گفت: کاربرد بارهای غیر خطی، تجهیزات الکترونیک قدرت، کنترل کننده‌های صنعتی در دستگاه‌های حفاری سبب افزایش هارمونیک‌های جریان و افت کیفیت توان می‌شود و نوسانات به شدت متغیر توان در سیستم قدرت دکل و سکوهای حفاری باعث ایجاد مشکلاتی می‌گردد.

این کارشناس ارشد مهندسی برق با بیان اینکه در این ارتباط مدلسازی و تعیین روش مناسب برای جبران نوسانات امری ضروری است، افزود: در این مقاله تخصصی طراحی بخش کنترل اینورتر ذخیره ساز مبتنی بر فیلیتر اکتیو موازی مطرح گردیده است که ضمن بهبود کیفیت توان با ذخیره‌سازی انرژی در سیستم‌های قدرت بتواند نوسانات تولید را کنترل و قابلیت اطمینان سیستم را افزایش دهد. غلامی با اشاره به تالیف دو کتاب تحت عنوان « رفع عیب تجهیزات الکترونیک و ابزار دقیق» و « سیستم کنترل و ابزار دقیق دستگاه‌های لوله مغزی سیار» یادآور شد: همچنین تاکنون مفالات مختلفی نیز به کنفرانس‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی ارائه داده است.


  کد خبر : 861
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :